napit

napit

keskiviikko 12. lokakuuta 2011

Oma ompelupaikka

Ajattelin minäkin esitellä oman ompelupaikkani, joka ei kovin hääppöinen ole, mutta parempi, kuin ennen, eli keittiönpöydällä. Minulla oli koneet aina levitettynä pöydän päädyssä ja ukko valitteli, kun ei mahtunut oikein syömään yhtäaikaa muiden kanssa, varsinkin jos vielä oli kankaat ja muut ompelutarvikkeet levällään... ;)

Nyt siis omana harrastelupaikkana toimii lastenhuoneesta roudattu "kirjoituspöytä" (ei tuo varsinaisesti mikään kirjoituspöytä siis ole) ja se sijaitsee keittiön ikkunan alla, tosi hyvä, valoisa paikka. :) Tilaa saisi olla enemmän, mutta sitä nyt ei tähän hätään ole. Kangas- ja ompelutarvikepaikkana toimii Ikean valkoinen lipasto/senkki mikä lie... Ainoa huono puoli tuossa, että tahtoo noiden laatikoiden kanssa käydä niin, että eivät mahdu aukeamaan, eikä sulkeutumaan, kun ne pursuu hieman kankahia... Väkisin pitää nuo laatikot survoa kiinni.

Lattialla oleva "työkalupakki" on täynnä lankoja, ei kovin kätevä paikka, mutta tuokin saa kelvata siihen asti, että pääsemme muuttamaan sinne uuteen kotiin, jossa saan vallata ompeluksilleni sitten vähän enemmän tilaa.

Keittiö on tässä asumuksessa myös oikeastaan ainoa paikka ompelulle, koska meillä on nyt 71m2 kolmio, jossa siis kaksi makuuhuonetta. Toinen makkari on täysin lasten vallassa eikä sinne näin ollen mahdu minun vehkeitä. Toiseenkaan makkariin en ymmärrettävistä syistä voisi majoittua, koska usein nämä minun harrasteet keskittyvät iltamyöhäiseen- ja jopa öiseen aikaan, joten mies voisi tykätä hieman huonoa...







Kankaat lipaston päällä eivät ole kuvausrekvisiittaa, vaan esipesua odottavia kankaita... ;)


Laitetaanpa kuvaa vielä näistä minun harrastusvälineistä, eli...



Singer Confidence. Kesällä synttärilahjaksi saatu ompeluskone. Mitäpä tähän lisäämistä. Tykkään.



Ja saumuri, Pfaff hobbylock 788. Äidiltä saatu "ikivanha" rakkinen, ääntää isosti, mutta olen kyllä tähän hyvin rakastunut muuten. :)

Tässäpä tämä. Olisi kiva nähdä muidenkin harrastelupaikoista- ja välineistä esittelyjä. :)

3 kommenttia:

  1. Hyvältä näyttää! Eikös olekin hienoa kun saa oman pisteen :) Minäkin uudistin ompelusoppini keväällä. Voit käydä kurkkimassa mun blogia jos kiinnostaa!

    VastaaPoista
  2. Kyllä se kummasti helpottaa harrastamista, kun sille kaikelle on ihan oma paikkansa. Tilavampi reviiri sulla tuossa on kuin mulla, kun tuolikin mahtuu kauemmas kuin puolen metrin päähän pöydästä! Mulla teettää vaikeuksia kun tuo maha alkaa ottaa kiinni pöydänreunaan, eikä taaksepäin voi enää mennä, kun siellä on vastassa meidän parisänky. ;D

    VastaaPoista
  3. Tiiäkkö juuri tänään ajattelin minun entistä ompelupaikkaa entisessä asunnossa. Minä ompelin juurikin keittiössä :D Ahdasta oli mutta kyllä siitä selvis, nyt onkin ollut luksusta kun on ihan yksi huone siihen tarkoitukseen!

    VastaaPoista